آثار علي فردوسي و محمد حسين صفاريان
با سلام و تبریک میلاد حضرت مهدی (عج)
همه ي روزها، ولي
به خصوص، آخر هفتههام منتظرم
نه شبيهم به هر
مسلماني، نه نماز درست و درماني …
چه بگويم خودت كه
ميداني، من چه اندازه خام منتظرم
منبرت جاي خطبههاي كياست!؟ چقدر جمعهها برو و بياست!
سر سجّادهها
شلوغ رياست، من در اين ازدحام منتظرم
ندبه خوانهاي
خوش صدا جمعند، همه ي كلّه گندهها جمعند
انتظار خواصّ
اينجوري است، من شبيه عوام منتظرم
جیبها جیرهخوار سُبحه شده،لقمهها لقمههای شُبهه شده
انتظارت حلال
بعضیها، من گمانم حرام منتظرم
تو كجا؟من كجا؟چقدر سراب؟ساقي سالهاي قحط شراب
من ولي با همين
وجود خراب، دست در دست جام منتظرم
زود تا محتسب خبر
نشده، ریشه ی تاکها تبر نشده
کار من تا خرابتر نشده، تا همین جا تمام، منتظرم
•
بي جواب از تو بر نمي گردد گريههاي سلام هيچ كسي
السّلام عـليـك
يا موعــود، ــ و عـليـك السّلام منتظرم
آن قدر گذشت از شب موعود زمانش
تا شهر ترک خورد چنان بغض گرانش
باد آمد وپیچید از آن گونه که می خواست
با خود ببرد خاک زمین را به گمانش
رعد آمد کر کرد همه گوش زمین را
برقی زد و سوزاند هوا را جریانش
گفتند جهان تیره شود چشم تو تابید
خورشید به خویش آمد و وا ماند دهانش
گفتند کسی می رسد و می شود آغاز
لبخند بهار از برکات چمدانش
من منتظرم تا برسد جمعه ی موعود
تا بشکفد این پنجره با عطر اذانش
محمد حسین صفاریان
محمد حسین صفاریان